maandag 3 februari 2014

Trainen is ook niet alles. . . . .

Zo, de eerste maand zit er op. Vanaf 2 januari tot en met de 31e precies 334 km. gelopen met -vanaf de eerste dag- 10 kg computertijdschriften -waar heb je ze anders voor- in de rugzak meegezeuld. Goed gedaan zou je zeggen. Helaas, de laatste week voelde ik al dat er ergens iets niet klopte. . . .maar ja, sporten is afzien, sporten is pijn lijden, dacht je dat van den Hoogenband (nou, die naam wilde ik eigenlijk niet noemen) neem dan Ranomi of onze schaatskoning Sven Kramer het allemaal kadoo krijgt? Ik zag hem laatst op de training, tjonge, wat een afbeulwerk en dat allemaal onder toeziend oog van zijn niets ontgaande trainer Gerard Kemkers. Het gaat overigens meer dan goed met die twee, maar dat terzijde. Ik heb niet zo'n Gerard die op alles raad weet, ik laad de rugzak vol en ga op pad om mijn kilometers te maken, 10 tot 25 per dag, afhankelijk van het weer is het allemaal goed, zolang  er maar 75 km per week uitkomen.
werkbezoek de Lakens
Dus donderdag zat het al niet helemaal goed (Roermond km 15, terug met de trein), vrijdag last (rondje kerk, dat betekent naar Dieteren en weer terug, km 11) en zaterdag (tennisbaan Susteren, km 12) waren de rapen gaar, rechtervoet wilde niet meer mee, pijn. Gelukkig was zondag een rustdag, we hebben lekker in Bloemendaal over het strand naar Zandvoort gewandeld (geen rugzak, km 5). Helaas was Bloomingdale nog niet opgebouwd, dat werd dus een broodje kroket bij  'Zoen aan Zee' op de Camping de Lakens, daarna weer naar huis. Strompel, strompel, morgen lopen,  vergeet het maar!
Ik ga maandag naar Foot-Vision, sport podotherapie, om te bekijken wat er aan mijn rechtervoet gedaan kan worden. Ik denk zelf aan een overbelasting van de voet, omdat ik vanaf de eerste dag die rugzak met 10 kg heb meegedragen. Nee, dat is geen onzin, straks (20 april, Paaszondag) loop ik met de echte grote rugzak met 14 kg dagelijks 20-30 km. Wanneer ik dan kom stil te vallen heb ik een echt probleem. Beter nu bekijken en oplossen!
Via mijn fysio Paul, die binnen een minuut zag wat er aan de hand was (ontsteking in de rechtervoet, die voelde warm aan) ben ik na thuiskomst gaan koelen (zoals de voetballers dat ook doen, met een pak ijs in-een-handdoek) en heb een paar ontstekingremmers genomen. De vooruitzichten zijn niet al te best: rusten, koelen, vooral niet lopen, uitzitten dus! Ik moet het trainingschema gaan bijstellen. . . . . . . .

(internet:)Lopen doe je met je benen, heel blijven doe je met je hoofd. . . 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten